• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 15 مهر 1398
کد مطلب : 83431
+
-

توزیع پرستاران در استان مناسب نیست

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۶۰ درصد کادر درمان این استان پرستاران هستند.

 به گزارش ایسنا، «پرویز یزدان‌پناه» در نشست با اعضای هیات مدیره دوره پنجم نظام پرستاری شهرستان‌های بویراحمد و دنا افزود: فرصت را غنیمت می‌دانم تا از خدمات ارزشمند و تلاش‌های شبانه‌روزی و بی‌وقفه جامعه پرستاری تقدیر کنم.

وی با تشریح وضعیت منابع اعتباری در کشور به دلیل دشمنی‌های استکبار و اعمال تحریم‌های ظالمانه اظهار کرد: بدون شک دغدغه پرداخت مطالبات جامعه پرستاری را داریم و در این زمینه پیگیری‌های لازم را نیز انجام می‌دهیم. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این‌که بیش از ۶۰ درصد کادر درمان پرستاران هستند خاطرنشان کرد: حضور این قشر در حوزه‌های تصمیم‌گیری باید بیش از وضعیت فعلی باشد و داشتن یک نهاد صنفی قوی و مطالبه‌گر حق آنان است.

دکتر یزدان‌پناه با بیان این‌که یک نهاد صنفی قوی باید پیگیر خواسته‌های بحق پرستاران از راه‌های قانونی باشد خاطرنشان کرد: رعایت حقوق بیماران و همراه آنان توسط پرستار یک اصل پذیرفته شده است و در این زمینه هیچ قصوری پذیرفتنی نیست. 

وی برقراری ارتباط نزدیک کادر مدیریتی با پرستاران را ضروری دانست و ادامه داد: در ارتقای پرستاران تنها قانون مد نظر باشد و نباید مسائل سیاسی و دیگر موارد حاشیه‌ای دخالت داده شود.

همچنین «غلامعباس سبز» معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، در این نشست، کادر پرستاری را ۱۵۰۵ نفر عنوان کرد و گفت: در این زمینه از میانگین کشوری بالاتر هستیم، اما شاهد توزیع نامناسب بوده‌ایم، به گونه‌ای که پرستاران در داروخانه، آزمایشگاه، درمانگاه و دیگر واحدها مشغول فعالیت هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید